- Русский
- English
Издание представляет собой собрание статей российских исследователей журналистики и массовых коммуникаций из различных университетов России и ставит перед собой исследовательские и информационно-просветительские задачи. К ним относится создание площадки для диалога российских исследователей СМИ, массмедиа и журналистики, повышение интереса к российским исследованиям в области массмедиа и коммуникаций на национальном и международном уровнях, а также выработка общих подходов к пониманию глобальных и локальных тенденций в области СМИ и журналистики.
Полнотекстовые версии статей размещены в открытом доступе на официальном сайте издания: http://worldofmedia.ru/
Part 1. MASS COMMUNICATION RESEARCH:
RUSSIAN APPROACHES
To the issue of the conceptual framework of media research
Iosif Dzialoshinskiy, Marina Dzialoshinskaya
Regional media studies as a research area
Alexander Chernov, Tatiana Zaitseva
Communicating Christian “Good Life” values in a secular public sphere
Victor Khroul
Part 2. RUSSIAN MEDIA: ANALYZING CURRENT TRENDS
Local newspaper in modern Russia: specifics of development and main trends
Luiza Svitich, Olga Smirnova, Alla Shiryaeva, Mikhail Shkondin
News coverage of the 2012 Russian presidential election (exemplified by “Rossiiskaya Gazeta”)
Alexander Kazakov, William Benoit
The Russian magazine market as a humanitarian space
Tatyana Frolova
Part 3. JOURNALISM STUDIES IN RUSSIA AND ABROAD
Data journalism as a new type of media communication. Actual approaches of theoretical research
Marina Shilina
Multimedia longread stories as a new format for online journalism: “Snowfall” projects and other experiments with content
Diana Kulchitskaya, Artem Galustyan
The reconnection of Crimea as viewed by the Turkish media (following the comparative analysis of “Today’s Zaman”, “Hurriyet Daily News”, “Daily Sabah”, “Good Morning Turkey”, and “Journal of Turkish Weekly”)
Elizaveta Golousova