Languages

You are here

Sociology of Media and Mass Communications

The Studies of Audience and Media Consumption in the Digital Environment: Methodological and Practical Problems

Научные исследования: 

 

The Potential of Civil Society and Citizen Mass Media in Terms of Political Consolidation in Russia (according to the results of the surveys conducted by sociological centers)

Научные исследования: 

For citation: Verkhovskaya A.I.

Characteristics of the Politically Polarized Groups' Audience on VKontakte During Ukrainian Political Crisis (2013−2015)

Научные исследования: 
Выпуски: 

 

Perception of Longreads by Digital Natives

Научные исследования: 
Выпуски: 

For citation: Anikina M.E., Ermoshkina T.A., Iskakov D.Z., Kobzev M.V. et al. (2016) Vospriyatie dlinnykh tekstov pokoleniem «tsifrovykh ostrovityan» [Perception of Longreads by Digital Natives]. Mediaskop 1. Available at: http://www.mediascope.ru/?q=node/2089

Поведение пользователей Facebook: исследовательский проект

Научные исследования: 

The Behaviour of Facebook Users: Research Project

 

Щепилова Галина Германовна
доктор филолигических наук, доцент кафедры теории и экономики СМИ факультета журналистики МГУ имени М.В. Ломоносова, shgg@yandex.ru

Galina G. Schepilova
Doctor of philology, Associate Professor at the chair of media theory and economics, Faculty of Journalism, Lomonosov Moscow State University, shgg@yandex.ru

 

Ценностные ориентации в зеркале современных СМИ: к проблеме освещения семейных ценностей

Научные исследования: 

Value Orientation in the Reflection of Modern Media: the Problem of Family Values Coverage

 

Савинова Ольга Николаевна
доктор политических наук, профессор, зав. кафедрой журналистики ННГУ им. Н.И. Лобачевского, 508@bk.ru

Olga N. Savinova
Doctor of Political Sciences, Professor, Head of the chair of Journalism, Lobachevsky State University, 508@bk.ru

 

Социологические размышления над результатами выборов в Госдуму (декабрь 2011 г.): опросы общественного мнения и роль прессы

Научные исследования: 

A Sociological View on Results of the Election to the  Russian Parliament (Duma) – December 2011

 

 

Федотова Лариса Николаевна
доктор социологических наук, старший научный сотрудник кафедры рекламы и связей с общественностью факультета журналистики МГУ имени М. В. Ломоносова, fedotova117437@mail.ru

Larisa N. Fedotova
Doctor of sociological sciences, Senior researcher at the chair of PR and advertising, Faculty of Journalism, Moscow State University, fedotova117437@mail.ru

Десять «смертных грехов» журналистики глазами будущих журналистов

Научные исследования: 
Выпуски: 

Ten Mortal Sins of Journalism in the Perspective of to-be Journalists

 

Дзялошинский Иосиф Михайлович
кандидат филологических наук, профессор Национального исследовательского университета Высшая школа экономики, imd2000@yandex.ru

Дзялошинская Марина Иоанновна
кандидат филологических наук, профессор Академии труда и социальных отношений, marinika2000@yandex.ru

Семейные ценности в сознании участников интернет-коммуникации. Опыт исследования текстов самовыражения массы

Научные исследования: 
Выпуски: 

Family Values in the Consciousness of Internet Communication Participants.
Experience of Researching Texts in which the Mass Expresses Itself

 

 

Аникина Мария Евгеньевна
кандидат филологических наук, старший преподаватель кафедры социологии журналистики факультета журналистики МГУ имени М.В. Ломоносова, maria-anikina@yandex.ru

Гомогенная национальная аудитория: к определению термина

Научные исследования: 

Homogeneous national audience: to the definition of the term

Pages

Subscribe to RSS - Sociology of Media and Mass Communications