Languages

You are here

Media Stylistics

Intention Analysis of Online Discussions (based on the example of comments on the materials of the Internet portal InoSMI.ru)

Научные исследования: 
Выпуски: 

 

The Potential Impact of TV News at an Early Stage of an Election Campaign

Научные исследования: 
Выпуски: 

 

For citation: Malyshev D.A. (2016) Vozdeystvuyushchiy potentsial novostnykh televizionnykh tekstov na rannem etape izbiratel'noy kampanii [The Potential Impact of TV News at an Early Stage of an Election Campaign]. Mediaskop 1. Available at: http://www.mediascope.ru/?q=node/2076

The Concept of Extremism As Used in Russia’s Media Among Other Terms Denoting Religions and Political Extremism: the Case of the Republic of Daghestan

Научные исследования: 
Выпуски: 

 

 

Manifestation of Speech Aggression in Contemporary Russian Newspapers («Tannhauser» polemic of 2015)

Научные исследования: 
Выпуски: 

  

Амбивалентность концепта «рок» (муз.) в русском православном публицистическом дискурсе

Научные исследования: 

Ambivalence of the Concept "Rock" (Music) in Russian Orthodox Publicistic Discourse

 

Хохлова Светлана Николаевна
аспирантка кафедры журналистики и медиалингвистики факультета филологии и медиакоммуникаций Омского государственного университета им. Ф.М. Достоевского, hohlando@rambler.ru

Svetlana N. Khokhlova
PhD student at the Chair of Journalism and Mass-media Linguistics, Faculty of Philology and Media Communication, Dostoevsky Omsk State University, hohlando@rambler.ru

SMS-опосредованная коммуникация: жанровый аспект

Научные исследования: 

SMS-Mediated Communication: Genre Aspect

 

Кушакова Наталья Олеговна
аспирантка кафедры стилистики и языка массовых коммуникаций факультета филологии и медиакоммуникаций Омского государственного университета им. Ф.М. Достоевского, n_kushakova@hotmail.com

Natalia O. Kushakova
PhD student at the Chair of Stylistics and Language of Mass Communication, Faculty of Philology and Media Communication, Dostoevsky Omsk State University, n_kushakova@hotmail.com

 

Текстовые деликты, или «шоковые» способы воздействия на потребителя в креолизованных рекламных текстах

Научные исследования: 

Textual Delicts, or "Shock" Means of Impact on the Consumer in Creolized Advertising Texts

 

Амири Людмила Петровна
кандидат филологических наук, доцент кафедры английского языка для гуманитарных факультетов Южного федерального университета, liudmila.amiri@gmail.com

Liudmila P. Amiri
PhD, Associate Professor at the Chair of English for Humanities, Southern Federal University, liudmila.amiri@gmail.com

 

Способы предупреждения неясности в речи спортивного комментатора

Научные исследования: 

Ways to Prevent Nebulosity in Sportscaster’s Speech

 

Борытко Анна Николаевна
аспирантка кафедры языкознания Института иностранных языков Волгоградского государственного социально-педагогического университета, anna_borytko@mail.ru

Anna N. Borytko
Postgraduate student of Linguistics chair of Institute of foreign languages of Volgograd State Socio-Pedagogical university, anna_borytko@mail.ru

 

Интенциональный метод в современной лингвистической парадигме

Научные исследования: 

Intentional Method in the Modern Lingvuistic Paradigm

 

Клушина Наталья Ивановна
доктор филологических наук, профессор кафедры стилистики русского языка факультета журналистики МГУ имени М.В. Ломоносова, nklushina@mail.ru

Klushina Nataliya I.
Ph.D., professor, chair of Russian Stylistics, Faculty of Journalism Moscow State University, nklushina@mail.ru

 

Языковая личность Виктора Зоркого – автора астраханского областного общественно-политического еженедельника «Факт и компромат»

Научные исследования: 

Language Personality Viktora Zorkogo – Author of the Astrakhan Regional Political Weekly ?Fact and Compromising Evidence?

 

Серкина Вера Николаевна
ассистент кафедры русского языка Астраханского государственного технического университета, serkina_vera@mail.ru

Vera N. Serkina
assistant at the chair of Russian language of the Astrakhan state technical university, serkina_vera@mail.ru

 

Pages

Subscribe to RSS - Media Stylistics